Ile pokarmu potrzebujemy

Ile pokarmu potrzebujemy

dietetyk

Zapotrzebowania na pokarmy bywa różne, w zależności od wieku człowieka, a także od płci. Jest łatwo zrozumiałe, że dzieci muszą otrzymywać pokarm wspomagający wzrastanie organizmu. Mężczyźni, szczególnie ciężko pracujący fizycznie, muszą otrzymywać więcej tłuszczów niż lżej pracujące kobiety. Na zapotrzebowanie pokarmowe wpływa ponadto wzrost i ciężar ciała. W związku z tym opracowane są tak zwane normy żywieniowe, które stworzyli dietetycy, dietetyk Wrocław, dietetyk Legnica i dietetycy innych miast. Oprócz tego bardzo ważną rzeczą jest niepozbywalnie się witamin z jedzenia poprzez procesy jego przetwarzania. Dietetycy biją na alarm.

Dietetyk Wrocław czy dietetyk Legnica zgodnie twierdzą, że należy zabezpieczać witaminy przy sporządzaniu posiłków. Gotowanie, pieczenie i smażenie zmniejsza bowiem zawartość witamin. Bardzo nietrwałym związkiem jest witamina C znajdująca się w owocach i warzywach. W zimie głównym jej źródłem może być surowa kiszona kapusta. Ponieważ witamina C jest rozpuszczalna w wodzie, nie należy długo moczyć owoców i warzyw. Trzeba je gotować krótko, w małej ilości wody i pod przykryciem. Wodę z gotowania można wykorzystać do zup lub sosów. Po ugotowaniu nie należy przetrzymywać tych potraw, lecz zjadać od razu. No i jeszcze jedna ważna zasada głoszona przez dietetycy to często jadać surówki. Witamina C jest ważna dla odżywiania i oddychania tkanek. Niedobór jej doprowadza do choroby dziąseł, zwanej gnilcem lub szkorbutem.

Bardzo ważne w każdej diecie są także prowitaminy. W produktach spożywczych znajdują się te związki zwane prowitaminami. Ze związków tych organizm może sam wytworzyć witaminę. Dla witaminy A prowitaminami są żółte barwniki roślinne, głównie tzw. karoten. Karoten jest obecny w owocach i warzywach mających żółte lub zielone zabarwienie, na przykład w marchwi, dyni, pomidorach, morelach, szpinaku, sałacie, groszku, szczawiu, szczypiorku i innych. Lekarze dietetycy zalecają zatem jadanie owych owoców i warzyw dla zdrowia i właściwego funkcjonowania organizmu.

reklama

Życie

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl